6 dec. 2012

Osann propaganda och ny tryckknappsnisse!





Enligt Sverigedemokraterna själva så har deras medlemsantal ökat med 38 procent på ett år.

Enligt SD själva så är medlemsantalet nu uppe i 7 219 stycken. Ganska beklämmande att så ”många” nu har hoppat på rasisttåget. Men när det kommer till SD så ska man naturligtvis inte ta dessa siffror på något större allvar då det är de själva som förmedlar dessa siffror. Så rasisttåget har säkert inte blivit så fullbokat som SD då vill göra gällande.

Sverigedemokraterna har nu också fått sin alldeles egen tryckfelsnisse i riksdagen. Det är den blott 24 årige Markus Wiechel som på egen hand kapitalt gjorde bort sig då han under en omröstning i riksdagen lyckades med konststycket att rösta ja istället för nej.  Han fick omedelbart en utskällning av Kent Ekeroth, ni vet han i järnrörsgänget, som tydligen inte uppskattade det minsta vad ynglingen Wiechel ställde till med. Wiechel ska vara glad att han inte fick ett väl avvägt slag från ett järnrör i skallen i stället.

En rolig poäng är dock att Wiechel i en intervju i DN sade så här på frågan, ”Vad vill du åstadkomma i riksdagen?”

– För det första vill jag visa att vi är ett parti att lita på. Jag vill inte svika våra väljare. Jag vill inte göra bort mig, jag vill helt enkelt göra ett bra jobb.

Och det första Wiechel naturligtvis gjorde var att göra bort sig. He he…Tillåt mig småle.

Man får väl skylla ynglingen Wiechels misstag på ungdomligt oförstånd, vilket inte är ett ovanligt tillstånd i de Sverigedemokratiska leden.  För andra gången då vill säga, då han sedan tidigare är dömd för hela tre stycken förtalsbrott.
Kul med en ny tryckknappsnasse, förlåt nisse, bland alla andra tomtar och troll i SD:s riksdagsgrupp.

SvD  SvD GP EXP AFT
EXPO