2 mars 2014

Ännu ett avhopp från Avpixlat!

Nu lämnar även Stefan Torssell Avpixlat.

Och han gör det med att sprida än mer floskler och verklighetsfrånvänd propaganda.


”Det har känts som ett privilegium att få skriva på Avpixlat och jag har läst varenda kommentar till mina krönikor. Jag har dessutom haft friheten att skriva om vad jag vill, men jag har huvudsakligen hållit mig inom Avpixlats ramar. Avpixlat tar upp de ämnen som censureras (eller självcensureras) i övriga media.


Där stryps exempelvis all diskussion om mångkulturens brister och invandringspolitikens negativa konsekvenser. Dessutom förvrängs bilden av Sverige.


Den Sverigevänliga rörelsen utanför Avpixlat (som jag högaktar för dess publicistiska hängivenhet) har i en del fall en lång väg att vandra. De grupperna får vandra utan mig.


Debatten om politiska ideal blir omöjlig att föra om samtidigt en hel del i laget inte har något annat mål än att fylla tomrum. Jag tror att många håller med mig.


Sveriges journalister har svikit för länge sedan. De släpper inte fram några andra tankar än vad som står i deras egna intressen. Svensk debatt utanför Avpixlat är helt tömd på innehåll. Sveriges riksdag har också svikit. Sverige ligger mycket illa till som situationen ser ut just nu.


Avpixlat är Sveriges största politiska forum. Utan Avpixlat hade det knappast funnits någon Sverigevänlig folkrörelse. Jag känner mig privilegierad och tacksam som fått delta i en av de viktigaste debatterna för vårt land, men nu tackar jag för mig.”


Verkar som om Avpixlat börjar tappa allt mer av det lilla inflytande de egentligen har när nu ännu en av dess skribenter slänger in handuken. Och det är ju naturligtvis glädjande.


Dock så misstänker vi på Slutpixlat att Stefan Torrsell dyker upp i SD:s nya satsning, nättidningen Samtiden.


Vad hat- och rasistsajtens nestor Dagerlind tycker om det senaste avhoppet vet vi inte än. Men det börjar bli ganska ensamt för honom nu. Och när SD:s nya nätavisa drar igång så lär han bli än mer ensam. Dock inte om de främlingsfientliga och rasistiska åsikter han förmedlar. För de lär ju nu SD:s nya satsning borga för. Den blir med all säkerhet en ren blåkopia på Avpixlat.


UPPDATERAT.

Enligt vad Slutpixlat erfar så verkar Stefan Torrsells avhopp från Avpixlat bero på interna stridigheter mellan Torrsell och Dagerlind om Avpixlats framtida ideologiska inriktning. Torrsell ska ha förordat en mer ideologiskt återhållsam framtoning av Avpixlat, där de rent främlingsfientliga och klart rasistiska övertonerna rensades bort.  Något som uppenbarligen inte har fallit Dagerlind i smaken.

Curt Latinosson för Slutpixlat