16 apr. 2013

Thoralf Alfsson recenserar barnböcker!?


Att den Sverigedemokratiska riksdagsmannen Thoralf Alfsson har många strängar på sin lyra har väl inte undgått någon. Förresten, många strängar var väl dock att ta i, han har ju bara en sträng att spela på, och den ljuder faktiskt ganska falskt.


Men men… Nu har dock Thoralf gett sig på att recensera en barnbok? ”Förstagluttarna B.”

Och den sågar han med kommentaren att den är skriven av fosterlandsförnekare!?  Och det förmodligen enbart efter att han har läst dessa rader i barnboken:

”Min morfar har också suttit i fängelse, sa Anna-Maria. Där slog dom honom. Sen flydde han till Sverige.

-Så då är du inte svensk? Sa Elin. Det trodde jag.

-Jo, jag är svensk. Jag är född här.

-Det är orättvist, suckade Berta. Varför ska jag vara så vanlig? Jag känner ingen som har suttit i fängelse och jag kommer bara från Sverige.”

Thoralf drar i vanlig ordning sin egen något förvirrade slutsatts om bokens innehåll:

”Det är givetvis bättre att vara invandrare och ha en släkting som suttit i fängelse än att bara vara vanlig svensk. Jag blir så trött på detta.”

Uppenbarligen är det så att denna ”klockrena” recension tog all kraft ur Thoralf då han därefter blev än mer tröttare.

”Idag är jag trött! Trött på både det ena och det andra. Jag kollade golf inatt. Därför är jag också trött. Trött på datorer som krånglar. Trött på allt som måste göras! Idag saknar jag helt enkelt energi!”

Bara lugn Thoralf. Vi andra är också trötta. Trötta på alla dessa klart meningslösa inlägg du gör på din blogg där du utmålar invandrare som det onda i det svenska samhället och sprider dina rasistiska islamofobiska teser och dessutom har mage att kalla de som är för ett mångkulturellt samhälle för fosterlandsförnekare.

Om du är trött på allt Thoralf Alfsson, så föreslår vi från Slutpixlats sida att du tar en permanent timeout från politiken och ägnar dig åt något annat. Golf kanske? Eller varför inte läsa en mycket upplysande barnbok som du säkert tycker skulle vara av stort intresse:

”BAJSBOKEN”, av Pernilla Stalfelt.


Undra dock Thoralf om du kan hitta något fosterlandsförnekande i den boken. Oavsett ras, hudfärg, religion eller sexuell läggning så måste vi ju alla bajsa.

Och sen undrar vi också Thoralf om du inte borde ha viktigare saker för dig än att recensera barnböcker och titta på golf hela nätterna. Har du inget ansvar för din väljarkår? Du är ju ändå riksdagsman!

Raffina Wall för Slutpixlat.