27 maj 2013

Sverigedemokraterna o mördande reklam.



Ganska kul att Sverigedemokraterna har en kommunikationsavdelning. Dock så har den hittills inte visat sig ha någon större effekt annat än en nyfernissad blåsippa. Och förövrigt så har ju uppenbarligen SD stora problem med den interna kommunikationen då avhoppen från deras partipolitiker ute i landet inte verkar avta nämnvärt. De går från att enbart vara politiska vildar inom SD till politiska vildar utan partibeteckning. Ingen större skillnad egentligen.

Den tidigare Strandberg Haage-konsulten Joakim Wallerstein har rekryterats till Sverigedemokraterna.

”Han har börjat på vår kommunikationsavdelning”, säger Martin Kinnunen, pressansvarig på SD, till Resumé.

”Han har god erfarenhet av digital marknadsföring. Han driver bland annat vår Facebook-grupp och tar fram kampanjmaterial och slogans. Vi hade en lucka där förut – Joakim är väldigt duktig”, säger Marin Kinnunen vidare.

”Vi hade en lucka där förut!?”

Om det ingår i den digitala marknadsföringen att ta fram rasistiskt kampanjmaterial och rasistiska slogans så har ju definitivt inte Sverigedemokraterna haft någon lucka i sitt PR-program. De har ju Avpixlat. Deras alldeles egna gapahalspöbel som leds av Mats Dagerlind. Effektivare marknadsföring kan de ju knappast få. Ja det vill säga enbart ibland rasisterna då. Men det är ju den gruppen SD riktar sig till i första hand.

Om det är bättre kommunikation som SD önskar sig så kan vi på Slutpixlat vara er behjälpliga med något som utan tvekan skulle marknadsföra SD som det parti det egentligen är. Musik har ju som bekant en förmåga att liva upp. Så här bjuder Slutpixlat nu på en liten trudelutt som ni Sverigedemokratiska riksdagsmän nu kan gå och nynna på så ni inte glömmer bort ert politiska ursprung och budskap. Allt naturligtvis då för att ni inte skall gå och bli det ni hatar mest. Politiskt korrekta.

Raffina Wall för Slutpixlat


(Fritt efter Ulf Peder Olrogs ”Mördande reklam.”)


Åkesson och Ekeroth, Dagerlind och ja'
vi ha bildat en firma u.p.a.
och startat en ny rasistfabrik,
där vi talar för varan till musik:

               Allting går att sälja med mördande reklam:
               Kom och köp depraverad rasism!
               Allting går att sälja med mördande reklam,
               även lagom ful, depraverad rasism.

Åkesson blev chef och jag själv blev Ungrare,
men Ekeroth tog titeln orosmoment.
Reklamchefen Dagerlind med tusen plakat,
annonserade vår järnrörspreparat:
                                                            
               Allting går att sälja med mördande reklam...

Rashat och islamofobi på löpande band,
svämma över vårt avlånga land.
Det som ej såldes som rakryggad rasism,
kom i handeln som dubbelmoral.

               Allting går att sälja med mördande reklam...

Alltig gick fint men en dag var det hänt,
en journalist kom och tog vår orosmoment.
Han forska i rasismen och tänk vilka döingar,
bara fobier och intolerans, inga sanningar.

               Allting går att sälja med mördande reklam...

Ekeroth fick villkorlig dom häromda'n,
och fabriken blev mångkulturhus åt sta'n.
Men Åkesson, Dagerlind och ja' dela cell,
och vi sjunger från morgon till kväll:

               Allting går att sälja med mördande reklam...