1 juli 2013

Åkesson. Mitt hem är min borg!



Åkesson surnade idag till när Aftonbladets Karin Magnusson och Lena Melin frågade ut honom i Almedalen.

SD-ledaren gick inte oväntat till hårt angrepp på Aftonbladets bevakning av Kent Ekeroths djupa kopplingar till hat och rasistsajten Avpixlat.

”Ni kissade på barnens lekplats och skrämde en herrelös katt!” Sade Åkesson.

”Mitt hem är min borg och ni ska inte stövla in i min trädgård med kameran i högsta hugg”, sade han vidare.

Åkessons försvar av Ekeroth och Avpixlat börjar nu mer mest likna ”en dåres försvarstal”, där han försöker kasta ur sig grundlösa anklagelser mot media då han inte kan svara ärligt och uppriktigt på de frågor han får.

Så kontentan av vad Åkesson tycker om Ekeroths djupa involvering och engagemang i Avpixlat är att han inte alls ser några problem med att en riksdagsman av Ekeroths ”kaliber” sköter ruljansen av hat och rasistsajten Avpixlat.

Och därmed så får väl nu skandalsajten Avpixlat ses som ett officiellt godkänt husorgan för Sverigedemokraterna.

I övrigt under Aftonbladets intervju av Åkesson, så sade han att SD varit dåliga på att lyfta fram de mjuka värdena som finns i socialkonservatismen. Då som svar på frågan om SD:s utspel i dag på Aftonbladet Debatt, om att kvinnor ska har rätt att jobba heltid.

Mjuka värdena!? Finns det verkligen några mjuka värden inom fascismen?

Raffina Wall för Slutpixlat