23 aug. 2013

Unik intervju med Sverigeakrobaterna!



Som ett led i bevakningen av förberedelserna till den stora akrobattävlingen 2014 har Slutpixlat fått en unik intervju med Sverigeakrobaternas ledarfigur, akrobatatleten Jimmie Åkesson.

"Jimmie, det är verkligen en ära det här, och det säger jag inte bara för att jag är journalist."

"Tack Ian, du är verkligen vänlig!", replikerar Åkesson hövligt med ett förvånat uttryck.

"Säg mig Jimmie, ni ligger i hårdträning förstår jag, men vilket akrobatprogram skall ni utföra?"

"Ska jag vara ärlig så hade vi till att börja med bara en akt, och det var ju lite tråkigt. Men efter intensiv coachning från vår coach Ian Wachtmeister klippte vi ihop det bästa från våra konkurrenters program. En sådan strategi kan ju inte gå fel, eller hur?", säger Åkesson med ett förvånat uttryck.

"Jimmie, här är det jag som ställer frågorna! Men den enda akt ni hade från början var väl er egen ändå?"

"Jo, den är våran. Björn Söder hittade den i en soptunna utanför Wachtmeisters kontor. Daterad Tyskland 1934, riktigt bra grejer", replikerar Åkesson med ett förvånat uttryck.

"Soptunna?"

"Ja, Björn Söder håller på med dumpster diving, mycket populärt i våra kretsar", säger Åkesson med ett förvånat uttryck.

"Jimmie vad tror du om era vinstchanser?"

"Ja Ian, med vårat publikoptimerade program kommer vi att vinna. Men det här är en publiksport, så i slutändan är det publiken som bestämmer", säger Åkesson med ett förvånat uttryck.

"Jaha, tack då och lycka till då" 

Ian Gullo för Slutpixlat