27 feb. 2014

Medialt svaga månader för SD! What!?

SD:s pressekreterare Martin Kinnunen tycker att SD har varit svaga i media under ett antal månader nu?


Öh…? Tycker inte att november till januari varit så svaga månader medialt för SD. Uteslutningar av för Twitterglada SD politiker, Ekeroths utslängning från krogen, SDU:s gråtvals om varför de inte fick pengar från Ungdomsstyrelsen, Åkessons norrlandsturné, Jomshofs uttalande om att bästa sättet att hjälpa Romerna är att kasta ut dem, Thoralf Alfssons utspel om taxichaufförer av utländsk härkomst, SDU:s William Hahnes avsky för kvinnor med hår i armhålorna, vissa SD politikers hat mot Zlatans reklamfilm för Volvo, Kasselstrand som ringde TT och begärde att de skulle ändra sin rubriksättning på en artikel bara för att det inte passade honom, osv.…


Bra att SD nu tar fler egna initiativ, det vill säga sådana initiativ som förmodligen leder till att vi får se fler oövertänkta uttalanden i de sociala medierna, förhoppningsvis fler uteslutningar, utbrytargrupper och en och annan snaskig megaskandal. För det är ju så SD fungerar.

 
För om det är något detta parti är bra på så är det att synas i media. Men dock icke ur ett positivt perspektiv. Det borgar ju deras politik och dess politiska företrädare för.


Men man får väl förmoda att det Kinnunen egentligen menar med sitt senaste Twitter utspel är att de svaga månaderna medialt för SD är det samma som att det varit lite för många skandaler. Och bästa botemedlet mot detta är då enligt Kinnunen att ta fler initiativ och fokusera på politiken.


Kan inte bli lätt när SD:s enda käpphäst i politiska frågor, invandringspolitiken, av SD själva nu vänts både in och ut ett antal gånger.  Så vi förmodar att SD fortsättningsvis kommer att ha ett antal ”svaga” månader framför sig medialt. Sen kan man ju fråga sig vad Kinnunen menar med att ta fler egna initiativ? Är det andra som har haft initiativet tidigare eller?


 Curt Latinosson för Slutpixlat