25 feb. 2014

Thoralf Alfsson är trött. Väldigt trött!


I ett inlägg på sin blogg så far den Sverigedemokratiske riksdagsmannen för SD, Thoralf Alfsson ut i ett flammande tal och säger att han har fått nog av public service.

”Public service är minst sagt vänsterfärgade. Jag är väldigt trött på media just nu, väldigt trött på media. Jag känner nog en stor avs………


Ringer någon journalist ikväll får de det inte lätt!”


Och anledningen till att Thoralf Alfsson är så trött är att han blivit upprörd över intervjun med Jimmie Åkesson som skedde i Studio Ett i radion i söndags.


”Jag säger bara att man blir minst sagt upprörd över hur public service driver intervjun med Jimmie Åkesson från söndagen. Att höra inslaget i Studio Ett gör mig minst sagt fly förbannad! Vilket jäkla tjat! Jimmie Åkesson mot två programledare i Studio Ett och vänsteranhängaren Björn Fries.


Anklagelserna haglade från programledarna som tycktes uppmuntra varandra till det ena mer anmärkningsvärda påståendet än det andra.


Jag är förvånad över att Jimmie kunde hålla sig så lugn som han ändå gjorde även om han stundtals höjde rösten en del. Det handlar ju om rena förföljelsen. Programledarna är ju rabiata.”


Alfsson är uppenbarligen långt ifrån nöjd med hur media hanterar Åkesson. Vad Alfsson naturligtvis inte begriper är att med den främlingsfientliga och rasistiska politik och med det stundtals vidriga retoriska budskap som hans eget parti förmedlar så är det ju fullt naturligt att media sätter en viss press på Åkesson. Han är ju dock ledare för ett av Sveriges största fascistiska partier.


Och att ställa Åkesson till svars för den människoföraktande och rasistiska propaganda han och SD pumpar ut är ju i det perspektivet fullt naturligt.


Vad Thoralf Alfsson verkar efterlysa är att Åkesson skall behandlas med silkesvantar och frågor om Åkessons uppväxt i Sölvesborg absolut inte borde ha ställts i radions Studio Ett.


Nu är dock inte Alfsson tröttare än att han känner en brinnande kamplust?


Och denna kamplust vill Alfsson omsätta genom att propagera för sin blogg?

”Min blogg har omvänt många människor och jag tror jag kan omvända många fler innan valet, bara de hittar till min blogg. För varje ny väljarejag/vi kan värva känns det som en seger mot public service och pk-etablissemanget.”


Om Alfssons blogg omvänt många människor kan man ju ha en delad mening om. För med sin blandning av islamofoba och homofoba uttalanden med en klar främlingsfientlig och rasistisk vinkling i sin blogg, så är nog sanningen att Alfsson gör mer skada för SD än han själv någonsin kommer att inse.


Och med bland annat sitt motto att det är lätt att vara Sverigedemokrat bara man håller sig till sanningen så förmodar vi att han inte ens fattat vad de senaste turerna kring Åkesson handlar om. Att inte hålla sig till sanningen.


Raffina Wall för Slutpixlat