18 maj 2014

Nä… Mats Dagerlind!? Inte nu igen!

Hat- och rasistsajten Avpixlats nestor Mats Dagerlind har varit i farten igen. Som vi tidigare här i Slutpixlat skrivit om så har Avpixlat en serie som går under namnet ”Från sjuklövern till SD"!?

Där publiceras insändare från olika individer som valt att lämna sjuklöverns partier för att gå till SD, sägs det.


Vi här på Slutpixlat har i tidigare artiklar starkt ifrågasatt de här insändarnas äkthet. Vad vi förstått så är det här Avpixlats Mats Dagerlinds alldeles egen lekstuga.


Nu sist i raden av uppdiktade insändare från Dagerlind så har han då verkligen fått till det. För med rubriken, ”Från kommunist till SD-väljare”, så sparar han inte på krutet.


Och som vanligt så börjar Dagerlinds fiktiva insändare med att artikelns ”författare” är högutbildad. Något som han frekvent använder. Är de inte chefer i hög position eller högutbildade akademiker, reservofficerare, civilingenjörer, filosofie doktor, så är de bankdirektörer vid svenska storbanker eller koncernchefer.



Här är ett litet utdrag ur Dagerlinds senaste alster:


”Jag har en sak gemensamt med de arga unga männen och det är att jag är arg. Dock skiljer jag mig från dem genom att jag är kvinna, 30+ och högutbildad. Vad jag är arg på kan vi återkomma till.


Jag har tidigare röstat i fyra riksdagsval. Vänstern, socialdemokraterna och 2010 SD. Detta år blir det SD igen. Så har min politiska resa alltså sett ut. Under en period kallade jag mig t.o.m. för kommunist. Visste jag vad kommunismen innebar fullt ut? Nej. Visste jag hur de kommunistiska länderna såg ut/hade sett ut? Nej. Varför kallade jag mig då kommunist? Ja, nu i efterhand känns det lite löjligt men jag ville väl bekänna mig till den ”goda” ideologin, till den ideologi som ville att alla ska ha det bra.”


I Majoriteten av inläggens ingress beskriver sig artikelförfattaren som en man eller kvinna oftast med medelklassbakgrund och med en högre utbildning. Och det fortsätter sedan med hur de växte upp och varför de tidigare röstat eller sympatiserat med något annat parti. Och att de sedan helt plötsligt kom till ”insikt” och valde att gå över till SD.


Man kan egentligen undra vem det är Mats Dagerlind försöker övertyga med sina uppdiktade historier om än den ena efter den andra som på olika grunder säger sig lämna andra partier för att gå till SD. Är Avpixlats läsare verkligen så godtrogna och dumma att de går på de här lögnerna från Dagerlind.

Ja tyvärr verkar det så.

Allt som oftast är de här historierna långa och fyllda med massa nonsens precis som de ”vanliga” artiklar Dagerlind kommer med. Och att likheten i skriftspråk är så påtaglig är ingen slump. Förstår att bristen på riktiga insändare till Avpixlat från folk som säger sig vilja gå från ett annat parti till SD är påtaglig.


Här har ni övriga artiklar från Slutpixlat där vi skrivit om Dagerlinds fabulerande:



Från sjuklövern till SD. Dagerlinds lilla skötebarn.

Mats Dagerlind är nu både reservofficer och läkare. 

Mats Dagerlind diktar vidare.
 

Raffina Wall för Slutpixlat