22 aug. 2013

Satis Polito= "Jag är tillräckligt polerad"!? Nej Jimmie! Du är satans opolerad!



William Petzäll

Med anledning av att Jimmie Åkessons nya bok ”Satis Polito”, vilket betyder ganska polerad, som släpps på måndag, så har Expressen fått ta del av innehållet i boken.

Och Åkesson skäms då inte för att hänga ut den numer avlidne SD politikern William Petzäll på ett mycket fult sätt.

"Att se denna tidigare så härliga och spjuveraktiga yngling debattera i riksdagens kammare, kraftigt neddrogad, sluddrande, kapad av knarkliberala mörkerkrafter – det gjorde så oerhört ont".

De av oss som följt debatterna i riksdagen där William Petzäll deltog kan utan tvekan säga att detta uttalande från Jimmie Åkesson är ren lögn och inget annat.

Återigen så överbevisar Åkesson helt på egen hand hur kallsinnig och skrupelfri han är mot de inom partiet som inte föll eller faller honom i smaken.

Att på detta sätt hänga ut en tidigare medarbetare genom att komma med lögner efter dennes död är höjden av feghet. William Petzäll kan ju inte naturligtvis inte dementera dessa lögnaktiga uppgifter om honom. Men det kan däremot hans mor:

”Han har aldrig sluddrat i talarstolen. Jag förstår inte att Åkesson har mage att göra det här, säger mamman. För ett år sedan var dagarna räknade, det gör så ont i mig. Jag börjar gråta av det här. Det är skamligt att uttrycka sig på det viset”, säger hon.

”Jag skulle vilja ha Jimmie Åkesson här och konfrontera honom öga mot öga. Jag blir lite lätt illamående. Det vänder sig i magen”, säger hon vidare till Expressen.

Det märks att Åkesson är partiledare för ett skammens parti där han själv uppträder skamligt och inte drar sig för att förtala någon. Inte ens de döda lämnar han ifred. Ett respektlöst uppträdande från Åkesson gentemot Willam Petzälls anhöriga.

Raffina Wall för Slutpixlat