21 sep. 2013

Sverigedemokratisk lista i bortförklaringar.



Förutom att frekvent skylla på fylla och att de därför inte minns vad de sagt eller länkat till i de sociala medierna, där de bland annat förutom att de uttalat nedsättande, främlingsfientliga eller rasistiska kommentarer och länkat till bland annat nazistiska sajter, så har nu de Sverigedemokrater som gjort ”obetänksamma” uttalanden eller länkningar nu utökat sin list med ”bra” bortförklaringar till varför de gjorde detta.

Och SD-politikern Reine Johanssons från Uddevalla, som IRM rapporterat om slår nog rekord i ”bra” bortförklaring då han försöker bortförklara det faktum att han bland annat länkat till de nazistiska sajterna Nordfront och Realisten.

”Datorn var på reparation”.

Vad Reine Johansson egentligen med sin ”bra” bortförklaring försöker säga är att någon annan har säkert länkat till dessa nazisajter eftersom hans dator vid tillfället var trasig?

Låt oss nu istället lista upp ett antal betydligt bättre bortförklaringar som ni Sverigedemokrater kan använda er av då ni gör ”obetänksamma” uttalanden eller länkar till obskyra nazisajter förutom SD-kuriren då vill säga.

1.   Åkesson ringde och jag blev så nervös att jag slant med fingrarna på tangentbordet.

2.   Det var min katt ”Lill Adolf” som använde min dator och råkade länka till en nazisajt.

3.    Jag blev hackad av vänsterextremistiska vänsterelement på den yttersta vänsterkanten som la in en länk till SvP då jag råkade lägga ifrån mig min laptop för en stund på tåget då jag skulle upp till Stockholm för att gå på ett nationalistiskt möte anordnat av några som visst kallar sig för Svenskarnas parti. Visste inte ens om att SvP var ett nazistiskt parti!?

4.   Nej nej!  Blev lite fel i datorn. Skulle ju ha länkat till en matlagningssajt som beskriver tysk husmanskost men av någon outgrundlig anledning så gick länken istället till någon högerextrem rörelse. Och att jag kommenterade länken med orden, ”Kasta ut blattarna!” måste ha misstolkats. Vad jag menade var att plättarna skulle kastas ut. De hör ju inte hemma i den tyska husmanskosten. Eller?

5.   Öh!? Vet inte ens hur man länkar. Tror inte ens att jag har en dator.

6.   Jag är utsatt för en konspiration regisserad av någon som inte gillar mig. Drygt 90 procent av svenska folket gillar mig ju inte, så det är bara att välja och vraka bland dessa 90 procent till vänsterrevolutionärer som svenska folket är.

7.   Det var morsan som gjorde det! Jag lägger mig inte i hennes politiska åsikter. Hon lånade ju bara min dator. I ett halvår.

8.   Dessa förbannade datorer! Man kan bara inte lita på den nya tekniken. De förvränger ju ibland allt man skriver.

9.   Nej, det var inte jag som kallade den där vänsterpolitikern Fredrik Reinfeldt för ”jävla muslimkramande kräk”. Det måste ha varit mitt alter ego, Toffe Affe.  Åker på en släng av schizofreni ibland förstår du.

10.   I did not have sexual relations with that computer! These allegations are false. And I need to go back to work for the Swedish people. Thank you!

Och om det är någon därute som vet om, eller har förslag på mer “briljanta” eller redan uttalade fantastiska bortförklaringar gjorda av Sverigedemokratiska politiker i samband med deras framfart i de sociala medierna så hör gärna av er till Slutpixlats redaktion.


Curt Latinosson för Slutpixlat