29 mars 2014

Partipiskan viner över feministhatande SDU:are. Tvingas göra avbön!

Den Sverigedemokratiske ungdomspolitikern för SDU, Axel Caesar Heder, låter nu meddela på sin blogg att han är djupt ångerfull över sina hatiska uttalanden om feminister som han gjorde på sitt Twitterkonto.

”Detta är helt otroligt dumt skriver av mig, vilket jag insett i efterhand, och hade förmodligen inte gjort det om det inte vore för den otroliga stormen på twitter som det blev.”



”Jag skrev den här otroligt dumma tweeten i affekt."


Ja Axel Caesar Heder, det var otroligt dumt skrivet. Men framför allt okunnigt skrivet. Inte ens i affekt borde någon skriva på det viset.


Nu tycks det dock som om Heder inte är medveten om vad feminism ändå är trotts, att han nu säger sig vara medveten om detta

.
”Jag är väl medveten om vad feminism är, och vad syftet med feminismen är. Feminism i sig är ingenting dåligt, men det som har fått mig att vara otroligt kritisk till hela den feministiska rörelsen är frågorna som feminismen idag verkar ha mest fokus på. Jag ser en alldeles för stor mängd av feministiska ”debatter” som handlar om absolut ingenting viktigt. Jag ser att man försöker smälta samman manligt och kvinnligt, osv osv. Alltså, debatter som inte alls är viktiga. Den dagen då feminismen verkar för mig, handla om riktig könsdiskriminering, då kommer jag att kalla mig feminist.”


Nu tror vi väl aldrig att den dagen då Axel Caesar Heder kommer att kalla sig för feminist kommer till. Då just ideologin feminism för SD egentligen är som att vifta med ett rött skynke då de istället hyllar den patriarkala samhällsordningen framför allt annat.


I ärlighetens namn så har vi svårt att tro på att den ”storm” på twitter, som Axel Caesar Heder hänvisar till som orsak till varför han helt plötsligt gör en ”avbön” från sitt tidigare uttalande om feminism, är den egentliga orsaken till denna ”avbön”.


Snarare så att SD ledningen tröttnat en aning på Heders konstanta utbrott på twitter om just feminism och låtit partipiskan vina för att lugna Heders i ”affekt” twittrande. För det kan ju inverka menligt på partiets försök att locka kvinnor till partiet.


Ett försök som från början dock var dödsdömt att misslyckas. Speciellt när man har individer som just Axel Caesar heder i sina led.



Raffina Wall för Slutpixlat