25 maj 2014

Frasse i Bagarmossen: ”Jag är en röd feminin maskros!?”

INSÄNDARE.

Tjabba, tjena hallå! Frasse i Bagarmossen här igen! Ni vet kisen som… A va fan, de va jag som dumpade SD för Arne Anka partiet. Hur många gånger ska jag behöva förklara det? Å andra sidan så inte fan måste väl jag egentligen förklara mina djupa ungdomssynder för er, eller?


”Done is done”, som jänkarna säger.


Eller som morsan sa: ”Slutar du inte leka med de där fascistsvinen så blir det inga bruna bönor och fläsk för dig på onsdag din lilla illbatting!”


Morsan vet vilka knappar hon ska trycka på för att få som hon vill. Älskar ju bruna bönor o fläsk. Klok morsa man har.


Passade förövrigt på att göra en sådan där valtest nu inför EU-valet idag för att se var fan jag står politiskt. I Aftonbladet hade de en test där de ställde en massa frågor om allt mellan himmel och helvete.


Den visade att jag är någon slags jävla politisk gatukorsning mellan Vänsterpartiet, Feministiskt initiativ och Miljöpartiet?


Jag… Frasse i Bagarmossen är alltså en röd feminin maskros!?


När jag sa detta till morsan så sa hon att jag alltid varit som en mångkolorerad planta.


Och när jag frågade henne var hon trodde jag fått min feministiska sida ifrån så kom skurtrasan farande.

”Är du helt tappad bakom en Volvo PV 544 från 1961”, sade hon då. ”Du har fått alla dina feminina drag från mig naturligtvis! Kranen, hästarslet och de stora fötterna. Nog sagt!”


Ja, ja… Jag måste väl ändå säga att helt missnöjd var jag inte med valtestet. Inga fascistoida tendenser hade jag kvar i alla fall. Platsar nog numer bättre som en hybridplanta iklädd rött raffset i en stadspark.


Och apropå en riktig ”planta”, så var jag och morsan på Norrmalmstorg igår och visade våra ryggar mot Åkesson och hans riksrasistfascister i SD. Ja det var nog fan mest jag som visade ryggen mot rassarna. Morsan stod för det mesta åt andra hållet och visade fingret samtidigt som hon skrek okvädningsord mot Åkesson, på baklängesspråket.


Hon hade fått för sig att om inte poliserna begrep vad hon skrek så skulle de inte arrestera henne för hotfullt uttalande mot en utdöende art?


Ja nu gapade morsan ändå så mycket att en polisman kom fram till henne. Men då kopplade morsan på sin berömda charm och gullade till det lite med polismannen. Klappade honom lite lätt på kinden och på hans arsle, tog honom i armen och fick honom att le och skratta.


Det gillades inte av en annan polis som inte tyckte man skulle gulla runt för mycket med ”klientelet” som uppehöll sig på platsen, som han sade:


”Sluta att leka Don Juan nu. Hon är ju gammal nog att vara din mor.”


”Det är min mor!”


Ja brorsan min var på plats också, i tjänsteärende som de visst kallar det. Tur på ett vis var väl det. Annars hade de nog forslat bort morsan i piketen. Morsan ville nämligen ge Åkesson en autograf. I hans arsle med sitt paraply.


Brorsan och jag lyckades dock lotsa ut morsan genom folkhavet in till baren på Vau De Ville där vi beställde in en pava rödtjut för att lugna ner henne.


Så på det hela taget så var gårdagen faktiskt en jävligt lyckad dag. Massor med motdemonstranter, över 5000 tusen sägs det, Åkesson hördes inte, och jag hittade en lätt tilltygad saxofon som någon tappat. Undrar vilken stackare som tappat den? Får nog lära mig spela på den. Fick helt plötsligt en sådan där vibb av att kunna spela, ”Här kommer Pippi Långstrump tjo la hopp tjo la hej...”

Å du röstar väl för fan rätt idag! Inte på rassarna för då är du riktigt puckad. Va fan som helst, men inte dom!


Morsning korsning önskar Frasse i Bagarmossen. Bajen for ever!