Med 35 miljoner i kampanjmedel lovar SD en "aggressiv" kampanj. Partiledningen sa på en pressträff under tisdagsförmiddagen att man vet att man kommer att reta upp Twittervänstern på Södermalm.
Men hallå vänta nu lite här!
Om nu SD aggressivt ämnar kampanja för sin sak så är de ju ganska sent ute med detta. SD har ju prövat den här metoden innan. Kommer de inte ens själva ihåg den numer så berömda järnrörsnatten i Stockholm för ett antal år sedan då trion från SD:s toppskikt, Ekeroth, Almqvist och Westling mer än väl aggressivt kampanjade för sitt partis sak bärandes järnrör för att banka folk i skallen med?
Uppenbarligen så tror SD:s kommunikationsstrateg Joakim Wallerstedt att detta gamla recept duger igen och på SD:s presskonferens i Almedalen så presenterade han bland annat en bild på en tax som visade tänderna då i syfte att understryka sin sak. Wallerstedt menade att detta skulle symbolisera SD:s nya aggressiva valkampanj.
Om man nu ska säga något om bilden med taxen så var det att den stackaren såg mer strykrädd ut än normalt och därför visade tänderna i rent självförsvarssyfte.
Ganska signifikativt med andra ord då det är just så man bäst kan beskriva SD som parti faktiskt.
Små rädda människor som ser allt som inte passar in i deras mycket begränsade världsbild som ett hot och därav hugger de verbalt omkring sig likt rabiessmittade hundar i tron om att detta kommer att rädda dem.
35 miljoner kronor tänker alltså SD använda för att sprida bilden av sig själva som små aggressiva strykrädda hundar.
Kanske dags att skicka dem till hundpsykologen allihop innan de biter hälsenorna av "Twittervänstern" på Södermalm.
Raffina Wall för Slutpixlat