Det är det Sverigedemokratiska partiet som tänker köra en stor reklamoffensiv inför valet 2014.
SD ämnar spendera mellan 40 och 50 miljoner på främlingsfientliga
och rasistiska budskap.
Förutom tv-reklam så ska partiet för första gången köpa
utomhusreklam och bland annat misspryda tågstationer med sitt rasistiska
budskap. Något som säkert inte kommer att gå obemärkt förbi.
Och de enda som kommer att glädjas över SD:s satsning på utomhusreklam
är väl alla Sveriges färghandlare vars försäljning av sprayburkar i olika
kulörer markant kommer att öka.
Och som för att ”hjälpa” SD lite i sin reklamoffensiv så har
vi på Slutpixlat tagit fram ett par utmärkta valaffischer som mer korrekt
beskriver vad det är SD förmodligen egentligen vill ha sagt med sitt reklambudskap.
Slutpixlat återkommer närmare valet var någonstans du kan
hitta de billigaste miljövänliga sprayerna för att så att säga, förstärka SD:s
reklamoffensiv. Då naturligtvis enbart för att i ett defensivt syfte förebygga
intoleransens, främlingsfientlighetens och rasismens vidriga budskap.
Förövrigt så kan ju SD:s reklamoffensiv inför valet 2014 knappast vara särskilt bra för den svenska folkhälsan.Tänk att som tågpendlare behöva mötas av Åkessons nuna på stationen var morgon och eftermiddag. Absolut en sak för folkhälsoinstitutet att ta tag i. För vi vill väl inte att drygt 90 procent av svenska folket skall insjukna i psykiska besvär.
Curt Latinosson för Slutpixlat