12 sep. 2014

Slutpixlat hjälper Sverigedemokrater som inte finner ord.


Märkligaste med vissa av dessa SD:are som nu blir avslöjade med att bakom anonyma konton ha gjort djupt rasistiska uttalanden på nätet är deras patetiska bortförklaringar för att försöka undslippa ansvar för vad de faktiskt har sagt.

Därför vill nu Slutpixlat, i all välmening naturligtvis, hjälpa dessa ”stackars” Sverigedemokrater som inte finner ord att förklara sitt otrevliga och udda beteende på nätet med ett antal lysande bortförklaringar som de kan använda sig av och som alldeles säkert alla kommer att tro på. Enbart alla SD:are då vill säga.


1.    Det var inte jag!


2.    Mitt konto måste ha blivit kapat.


3.    Lämnade min dator obevakad i fem minuter på partikansliet, det var nog då det hände.


4.    Det var min tolvåriga dotter som skrev detta på nätet.


5.    Jag var nog berusad, som vanligt.


6.    Min katt/hund har nog kommit åt tangentbordet.


7.    Öh… jag äger nog inte ens en dator.


8.    Har varit sjuk ett tag nu, så jag vet inte riktigt vad jag skrivit på nätet.


9.    Min dator blev hackad av vänsterextremistiska element som först hackade min hjärna.


10.    Kan inte ha varit jag. Har haft huvudet i gips de sista 10 åren.


11.    Måste ha varit min 93-åriga blinda svärmor som skrivit det på min dator.


12.    Jag var politiskt omogen då jag skrev detta för en månads sedan.


13.    Dator!? Är det en sådan där sak som liknar en skrivmaskin med en TV ovanpå? Nä… en sådan äger jag inte.


14.    Skulle jag ha skrivit det anonymt på nätet? Omöjligt, äger ju inte ens en fiskebåt.


15.    Har inget minne av något jag skrivit på nätet. Har inget minne över huvud taget.


16.    Måste vara mitt alter ego, fröken blågul, som gjort detta. Henne kan man inte lita på.


17.    Det måste ha varit en grupp utomjordingar från en annan dimension som kapade mitt konto.


18.    Någon annan, som förövrigt heter Kent, lade orden i min mun. Är därför helt oskyldig.

 
19.    Kan inte vara jag som skrivit så. Har ju IQ fiskmås vet du.


20.    Har ju ett tyskspråkigt tangentbord, så jag kan inte ha skrivit så på svenska.


21.    Inte en chans att jag har skrivit det på nätet. Blev ju schizofren samma dag jag gick med i SD.


22.    Håller på att lära min papegoja att tala, och då kan det ju även bli lite fel på nätet ibland.


23.    Har inte skrivit ett skit på nätet, bara på sajterna Avpixlat, Exponerat, Fria Tider och Realisten.


24.    Kan inte ha skrivit så på nätet för min Iphone 6 blev stulen 1997.


25.    Det var inte mitt fel för naturens krafter kom emellan. Blixten slog ned samtidigt som jag skrev anonymt på nätet.


Ralph Usterman för Slutpixlat